Kontrollera din utrustning
Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning – stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m.
När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen
Så här går en felanmälan till:
- Kontakta din tjänsteleverantör.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
- Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
- Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur Sundbybergs Stadsnät för att göra en felanmälan.
- Sundbybergs Stadsnät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Support av Kalejdo
Vid problem med SVT:s kanaler eller TV4 ska du som har öppen bredbands-tv kontakta Kalejdo.
klicka här för att kontakta Kalejdos kundtjänst
Support med förbindelser
Vid problem med svartfiber och kapacitetsförbindelser kontakta oss.
För jour utanför våra ordinarie öppettider, se information som bifogades avtalet till förbindelsen.
Support vid ledningsförfrågan och avgrävning
Förfrågan om ledningars läge i mark görs vid ledningskollen.se
Vid befarad avgrävning av Stadsnätets ledningar i allmän mark och inne på fastighet,
kontakta oss.