Språk

Välkommen!

Du bor i en bostadsrättsförening som är ansluten till Sundbybergs Stadsnät. Vi är det kommunalt ägda fibernätet för alla som bor och arbetar i Sundbyberg. Här har vi samlat all information som kan vara av intresse och till nytta för dig och ditt hushåll.
Ung person ligger i fåtölj med läsplatta i handen.

Du hittar bl. a. länkar till alla våra tjänsteleverantörer och deras utbud för internet, tv och telefoni, och som Stadsnätsanvändare har du full valfrihet bland ca 250 tjänster. Vi strävar ständigt efter att ha ett så attraktivt erbjudande som möjligt till våra användare och förutom tv, telefoni och internet så finns även hemlarm och trygghetstjänster i leverantörernas utbud. Mer om det finns att läsa nedan där du också hittar kontaktuppgifter till oss om du har frågor eller behöver hjälp med något.  

Välja tjänster 

Vi erbjuder en öppen marknadsplats med ett tjugotal tjänsteleverantörer och drygt 250 olika tjänster. Det är hit du vänder dig när du ska välja leverantör av tv, telefoni och internet. Du hittar också andra typer av digitala tjänster som larm, datatjänster och välfärdstjänster.

Vilken hastighet ska jag välja på mitt internet?

Känner du att det är svårt att välja vilken hastighet du ska välja på ditt internet? Vi har skapat en guide som kan hjälpa dig, utifrån ditt och hushållets behov. Ta del av guiden här nedan:

Tips och råd

Vilken hastighet ska jag välja på mitt internet?

Här får du hjälp med att välja hastighet utifrån ditt och hushållets behov. Ta del av guiden här >


Koppla in din Stadsnätsbox 

Som ny användare av Stadsnätet behöver du koppla in din Stadsnätsbox för att komma igång med dina digitala tjänster. Behöver du guidning på vägen så hittar du broschyren ”Kom igång med Stadsnätet” här nedan:

Tips och råd

Kom igång med Stadsnätet

Här får du hjälp med hur du ska koppla in din utrustning så att du kan börja använda dina tjänster från Stadsnätet. Ladda ner guiden här >

En betjänt som väntar på en beställning

Med en fiberanslutning från Sundbybergs Stadsnät blir det mindre bekymmer om något inte fungerar med de bredbandsanslutna tjänsterna i fastigheten. Vi tar ansvar för både drift och uppgradering av vårt nät, från kabeln i marken in i fastigheten. Alla stadsnätsanvändare har dessutom tillgång till kostnadsfri rådgivning och felsökning genom våra unika lokala servicetjänster.

Hos oss får du snabbt svar på frågor, hjälp när något fel uppstår eller om du behöver råd och support för att välja rätt tjänst för din anslutning. Löser vi det inte snabbt på telefon så kommer någon av vår kunniga servicepersonal ut och felsöker på plats utan att det kostar extra. Vi kallar det fiberanslutning med servicegaranti.  

Ta del av aktuell information löpande 

Vi lägger löpande ut aktuell information om vad som händer hos oss på vår nyhetssida > Är du intresserad av att få information ifrån oss och vad som händer på Stadsnätet – registrera dig via formuläret nedan.  


Om Sundbybergs Stadsnät 

Sundbybergs Stadsnät är det kommunalt ägda fibernätet för alla som bor och arbetar i Sundbyberg. Vi säkerställer utbyggnad, drift och underhåll av fibernätet hela vägen från kablarna i marken och in i fastigheterna. Stadsnätet tillhandahåller en öppen marknadsplats med ett brett utbud av internet-, tv- och telefonitjänster från marknadens ledande leverantörer.  

Tillsammans med kommunen kopplar Stadsnätet även upp skolor, offentliga byggnader samt alla typer av fastigheter och anläggningar för utvecklingen av ett socialt, ekonomiskt och hållbart Sundbyberg. Med 100%* täckning är Sundbyberg i toppen avseende fibertäckning bland kommuner i Sverige. 

*Källa: PTS 

Följ oss i sociala medier 

Kundtjänst

Har du några funderingar eller problem? Välkommen att kontakta oss!

Ring 08-706 91 35, läs vanliga frågor eller fyll i formuläret nedan.

Stadsområde i Sundbyberg i förgrunden står en person och ler stort.

Vi svarar när du ringer

Växel: 08-706 91 35

Se vanliga frågor

Hitta fler kontaktuppgifter på kontaktsidan.