Jobba hos oss

Vi söker en engagerad och säljande medarbetare till Affärsservice
Är du på jakt efter ett utvecklande arbete med mycket kundkontakt och med innovativ teknik som bas? Vill du vara delaktig i utvecklingen av vårt Affärsservice-team med ansvar för kundvård, teknikstöd och administration? Då har vi ett jobb för dig!
Som medarbetare inom Affärsservice ansvarar du för rådgivning och support till kunder och samarbetspartners, felsökning och problemlösning samt kund- och orderadministration. Du har också ett uppdrag att stötta våra affärsansvariga med mötesbokningar och andra säljstöttande aktiviteter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Orderhantering
- Hantera beställningar av nya tjänster samt ändringshantering av befintliga tjänster till slutkunder och samarbetspartners.
- Hantera felanmälningar från tjänsteleverantörer och slutkunder.
Service och support
- Kundservice: besvara frågor, ge information om tjänster, teknik och produkter och sköta reklamationer. Medverka som produktexpert och rådgivare vid olika typer av kund- och marknadsevent
- Teknisk support: utföra enklare installationer och reparationer, felsökningar och ”komma i gång service” i kundfastigheter och hos slutkunder.
- Intern teknik- och administrativ support: förbereda kundplacerad nätverksutrustning inför installationsprojekt samt utföra löpande intern service till övriga delar av organisationen som t ex att ta emot leveranser, hjälpa till inför och under kundmöten och andra externa besök.
Säljstöd
- Utföra säljstöttande aktiviteter som mötesbokningar, uppföljning av säljaktiviteter och i förekommande fall utringande kundprospektering och enklare sälj- och lojalitetsskapande aktiviteter riktade till befintliga kunder.
- Medverka som produktexpert i möten och events med kunder.
Senior kommersiell produktchef och projektledare
Har du jobbat som produktchef och projektledare inom data-/telekom under ett antal år och är på jakt efter nya spännande utmaningar? Vill du jobba i ett litet marknadsnära och framåtlutat bolag i nära samarbete med övriga delar av organisationen? Det här kan vara ett jobb för dig!
Ansvarsområden
- Strategisk produktledning: I samarbete med affärsutvecklingschef och teknisk produktchef, utveckla och implementera övergripande produktstrategier i linje med bolagets affärsmål.
- Omvärldsanalys: Identifiera och analysera marknadstrender, kundbehov och konkurrenter liksom hållbarhetsmässiga, regulatoriska och branschrelaterade regelverk och utveckling i syfte att styra produktutformning, erbjudanden, produktutveckling och positionering.
- Produktportfölj: Hantera och optimera produktportföljen utifrån lönsamhet och produktlivscykelperspektiv samt prioritera nya initiativ baserat på finansiell, hållbarhets- och marknadsmässig bärkraft.
- Tvärfunktionellt ansvar: Arbeta nära övriga delar av organisationen för att säkerställa att input till produktutformning från alla delar av organisationen omhändertas effektivt, att produktinformation är tillgänglig och relevant, att produkter är konkurrenskraftiga samt att produktlanseringar och uppdateringar genomförs framgångsrikt.
- Kundfokus: Aktivt arbeta för att ta in befintliga och potentiella kunders feedback för att förbättra produkternas funktionalitet, prisvärde och användarupplevelse.
- Projektledning: Implementera en projektmodell som stödjer organisationens mål, inklusive processer, verktyg och metodik samt vid behov leda produktrelaterade projekt enligt projektmodell.
- Budget och prognoser: I samarbete med Ekonomi och Affärsansvariga, ta fram underlag för budget och prognoser baserade på marknadsdata, kund- och säljfeedback.
- Resultatansvar: Definiera och följa upp finansiella och kvalitativa KPI:er i linje med bolagets affärsmål i syfte att mäta produkternas framgång och anpassa strategier efter behov.